skip to Main Content

Betalning och leveransvillkor

Kunduppgifter och Kreditupplysning
“När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person-/företagsuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas.

Priser, avgifter och betalning
Fraktkostnaden är 69kr.
Fri frakt om man beställer över 500kr.
Betalningsvillkor 10 dagar netto för privatpersoner och 30 dagar netto för företagskunder.

Leverans och transport
Man kan beställa och hämta i butik på Blommenhovsvägen 26 i Nyköping.
Företag har fri utkörning inom Nyköping och kan levereras samma dag om man beställer innan kl 9.
Mindre paket levereras till närmsta utlämningsställe och större paket till port/grind/garageuppfart. Du blir aviserad på telefon.
Hempaket kan skickas till mottagare i hela Sverige med undantag av mottagare med postutdelning via lantbrevbärare.

Leveranstider
Paketet levereras till mottagarens dörr, antingen på dagen fram till kl 16.00 eller på kvällen mellan kl 17.00-21.00 på flertalet orter helgfri måndag-fredag tidigast dagen efter avisering*, se avisering. Se Leveranstider* på postnordlogistics. se/leveranstider.
Vid aviseringstillfället väljer mottagaren dag och tid for sin leverans. Dagleverans sker fram till kl 16.00 och kvällsleverans mellan kl 17.O0 och 21.O0. Kvällsleveranser sker till flertal orter, se Leveranstider på postnordlogistics.se.

Utlämning
Hempaket lämnas ut till mottagaren eller dennes ombud mot uppvisande av legitimation. Mottagaren signerar en fysisk eller elektronisk avi. Mottagaren kan även välja att hämta paketet, mot uppvisande av legitimation, på ett flertal orter på specifika utlämningsställen för hempaket. Om mottagaren inte är anträffbar vid den överenskommna leveransen kan ny leverans utföras mot en avgift. Om mottagaren inte bokar leverans returneras paketet pa avsändarens bekostnad efter 14 dagar.

Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:
Om förseglingen brutits.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer och reklamation
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara:
Sända eller lämna tillbaka den till oss.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Ej uthämtade paket
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Back To Top